A szuperspeciál előtt kérdeztük a versenyzőket a szombati napról
Velenczei Ádám, Vánsza Zsolt (Skoda Fabia R5): „Eddig jól állunk, szeretjük ezt a gyorsot. Folyamatosan fel tudtuk magunkat építeni, folyamatosan javultak az idők. 8,6 másodperccel fordulunk holnapra, ez nem sok, gyorsan kell mennünk megint. Holnap a rövidebb pályán lehet, hogy csak tizedek lesznek a különbségek, az első körben megpróbáljuk növelni az előnyünket, utána a két kör már könnyebb lesz. Az autó végig szenzációs volt, a pécsi beállítások pár finomítással itt is működtek. A Kőhányást holnap megpróbáljuk megnyomni.”
Fotó: SpeedLight Photo Agency/Murányi Gábor
Klausz Kristóf, Papp Tamás (Skoda Fabia Rally 2 Evo): „Elégedettek vagyunk a mai nappal. Folyamatosan gyorsultunk, végre érezzük a tempót, ebből lehet valami. Így, hogy ismerem a pályákat, jobban össze tudom rakni az egész folyamatot. Tizenöt másodpercen belül vagyunk hárman az elejében, de vannak még cikis, nehéz gyorsaságik, holnap lehet még csodát alkotni. Sietünk, aztán meglátjuk.”
Német Gábor, Németh Gergely (Skoda Fabia R5 RS): „Meleg volt, izzadtunk rendesen az autóban. Összességében minden rendben volt, hála istennek. Az első szakaszunk elég darabosra sikerült, úgy érzem, a mecseki eset még annyira nem múlt el. A második kört jól lehoztuk. A harmadik kört nem is erőltettük túl, és az autó beállításaiba is belenyúltunk, nem biztos, hogy a jó irányban. Holnap megpróbáljuk ezeket visszaállítani és újult erővel támadunk.”
Bútor Róbert, Tagai Róbert (Citroen C3 WRC): „Alapvetően minden rendben volt. Az első kör tapogatózós volt, mert Pécs óta nem ültünk az autóban, és a hatvannal megtett tréningezés után ez a tempó borzasztónak tűnik. A második körben aztán sokat tudtunk javulni. Kicsit tényleg ki kell lépni a komfortzónánkból, amire azt hiszi az ember, hogy elég és kényelmes, az nagyon kevés. Rá kellett tennünk egy lapáttal, akkor már a korunkhoz képest egy elfogadható időt futottunk. A harmadik kör már jó volt, kicsit valamiért már kezdtem elfáradni és nem vállaltam annyit, de igazából nincs is miért sietni. Minden rendben van, az a cél, hogy karcmentesen, normálisan autózzunk, élvezzük. Ahol lehetett, igyekeztem a nézőknek autózni. Robi nagyon ügyes, szépen navigál, nagyon jó a ritmusa, megbízható, úgyhogy teljesen itinerből megyek, azért is, mert húsz éve mentem itt utoljára, talán a Saxóval.”
Osváth Péter, Májer Dávid (Skoda Fabia R5): „Az első gyorsasági nagyon siralmas volt. Kicsit változtattunk az autón, tettünk egy hosszabb áttételt. Ezek a pályák nagyon gyorsak, teljesen másképp kell használni az autót. Mindig így szokott lenni, hogy az első gyorson nem én vagyok a legélesebb kés a fiókban, de a második körünk már sokkal jobb volt. A harmadikat még jobbnak éreztük, de közben a pályák minősége romlott. Az elején a srácok hibázgatnak, ezért benne vagyunk az elejében. A holnapi nap lesz a vízválasztó, az időjárás is sok mindent fel tud borítani, meglátjuk. Az autónk jó, most már én is hozzászoktam ehhez a váltóhoz, az lenne a jó, ha már az első gyorson meglenne a tempónk.”
Trencsényi József, Verba Gábor (Skoda Fabia): „Nagyon nagy nyomás van rajtam a meleg és a fiam, Vince miatt is. A legnagyobb fájdalmam az, hogy nagyon kell rá figyelnem, hiszen ez az első R5-ös versenye, folyamatosan segítjük őt beállításokkal. Mondtam neki, hogy csak élvezze a versenyzést, ne nézze az én időmet. Tetszett nekem ez a gyorsasági, még háromszor is.
Bútor Róbert: „Alapvetően minden rendben volt. Az első kör tapogatózós volt, mert Pécs óta nem ültünk az autóban, és a hatvannal megtett tréningezés után ez a tempó borzasztónak tűnik. A második körben aztán sokat tudtunk javulni. Kicsit tényleg ki kell lépni a komfortzónánkból, amire azt hiszi az ember, hogy elég és kényelmes, az nagyon kevés. Rá kellett tennünk egy lapáttal, akkor már a korunkhoz képest egy elfogadható időt futottunk. A harmadik kör már jó volt, kicsit valamiért már kezdtem elfáradni és nem vállaltam annyit, de igazából nincs is miért sietni. Minden rendben van, az a cél, hogy karcmentesen, normálisan autózzunk, élvezzük. Ahol lehetett, igyekeztem a nézőknek autózni. Robi nagyon ügyes, szépen navigál, nagyon jó a ritmusa, megbízható, úgyhogy teljesen itinerből megyek, azért is, mert húsz éve mentem itt utoljára, talán a Saxoval.”
Ollé Sasa, Ollé Rebeka (Skoda Fabia R5):„Alapvetően jó volt eddig a verseny. Az első két gyorsot végig küzdöttük. Az elsőn a csúszós részen majdnem leestünk, a többit túlzottan elfinomkodtuk. A másodikon végig villogott az autóban a safety jelzés, ezért nem mertünk annyira menni. Nemrég robbant fel a motor az autóban, új van benne, nem akartunk kockáztatni. Sereghajtók vagyunk, de ezt elfogadjuk, a miénk egy 2015-ös autó, a mezőnyben pedig olyan is van, ami hét hónapos. Ezzel az autóval nagyon nagy élmény menni, nagyon jól elvagyunk vele Rebekával, élvezzük nagyon.”
Csomós Miklós, Papp Attila (Skoda Fabia R5 RS): „Azt is elértük, hogy majdnem tök utolsók vagyunk egy ORB versenyen, három szakaszból kettőn is defektet kaptunk. Nem a mi versenyünk, de megyünk, küzdünk tovább, hogy előrébb tudjuk jönni a bajnokságban. A kevesebb induló miatt és a power stage pontokért mindenképpen megéri maradni. Elég nehéz most így motivációt találni. Sajnálom, hogy így alakult. Az első defekt az én hibám volt, az egyik beton terelőelemnek mentünk neki, a másodikat nem tudom, hol kaptuk. A mai napból tanulnunk kell és tovább menni, a kilátogató nézők miatt is. Holnap az R5-ös autók mezőnyének végére felkapaszkodhatunk és a power stage-t megnyomjuk, aztán meglátjuk. Picit még barátkozunk az autóval, de ez a jövő, az Eb-n és a vb-n is ilyennel mennek a többiek, mindenképpen ezt kell megtanulnunk.”
Trencsényi Vince, Adorján Szabolcs (Skoda Fabia): „Az első gyorsasági még elég tanulós volt, de igazából az egész verseny az autóval való ismerkedésre van szánva. A következő gyorsra már húsz másodpercet sikerült javítanunk magunkhoz képest. Nagyon tetszik a gyorsasági szakasz, és ebben a tanulási fázisban külön jó, hogy háromszor teljesítettük. Az autót szerencsére sikerült karcmentesen lehoznunk, bízom benne, hogy holnap a nap végén ugyanezt tudom majd mondani!”
Fotó: SpeedLight Photo Agency/Murányi Gábor
vissza
Fotó: SpeedLight Photo Agency/Murányi Gábor
Klausz Kristóf, Papp Tamás (Skoda Fabia Rally 2 Evo): „Elégedettek vagyunk a mai nappal. Folyamatosan gyorsultunk, végre érezzük a tempót, ebből lehet valami. Így, hogy ismerem a pályákat, jobban össze tudom rakni az egész folyamatot. Tizenöt másodpercen belül vagyunk hárman az elejében, de vannak még cikis, nehéz gyorsaságik, holnap lehet még csodát alkotni. Sietünk, aztán meglátjuk.”
Német Gábor, Németh Gergely (Skoda Fabia R5 RS): „Meleg volt, izzadtunk rendesen az autóban. Összességében minden rendben volt, hála istennek. Az első szakaszunk elég darabosra sikerült, úgy érzem, a mecseki eset még annyira nem múlt el. A második kört jól lehoztuk. A harmadik kört nem is erőltettük túl, és az autó beállításaiba is belenyúltunk, nem biztos, hogy a jó irányban. Holnap megpróbáljuk ezeket visszaállítani és újult erővel támadunk.”
Bútor Róbert, Tagai Róbert (Citroen C3 WRC): „Alapvetően minden rendben volt. Az első kör tapogatózós volt, mert Pécs óta nem ültünk az autóban, és a hatvannal megtett tréningezés után ez a tempó borzasztónak tűnik. A második körben aztán sokat tudtunk javulni. Kicsit tényleg ki kell lépni a komfortzónánkból, amire azt hiszi az ember, hogy elég és kényelmes, az nagyon kevés. Rá kellett tennünk egy lapáttal, akkor már a korunkhoz képest egy elfogadható időt futottunk. A harmadik kör már jó volt, kicsit valamiért már kezdtem elfáradni és nem vállaltam annyit, de igazából nincs is miért sietni. Minden rendben van, az a cél, hogy karcmentesen, normálisan autózzunk, élvezzük. Ahol lehetett, igyekeztem a nézőknek autózni. Robi nagyon ügyes, szépen navigál, nagyon jó a ritmusa, megbízható, úgyhogy teljesen itinerből megyek, azért is, mert húsz éve mentem itt utoljára, talán a Saxóval.”
Osváth Péter, Májer Dávid (Skoda Fabia R5): „Az első gyorsasági nagyon siralmas volt. Kicsit változtattunk az autón, tettünk egy hosszabb áttételt. Ezek a pályák nagyon gyorsak, teljesen másképp kell használni az autót. Mindig így szokott lenni, hogy az első gyorson nem én vagyok a legélesebb kés a fiókban, de a második körünk már sokkal jobb volt. A harmadikat még jobbnak éreztük, de közben a pályák minősége romlott. Az elején a srácok hibázgatnak, ezért benne vagyunk az elejében. A holnapi nap lesz a vízválasztó, az időjárás is sok mindent fel tud borítani, meglátjuk. Az autónk jó, most már én is hozzászoktam ehhez a váltóhoz, az lenne a jó, ha már az első gyorson meglenne a tempónk.”
Trencsényi József, Verba Gábor (Skoda Fabia): „Nagyon nagy nyomás van rajtam a meleg és a fiam, Vince miatt is. A legnagyobb fájdalmam az, hogy nagyon kell rá figyelnem, hiszen ez az első R5-ös versenye, folyamatosan segítjük őt beállításokkal. Mondtam neki, hogy csak élvezze a versenyzést, ne nézze az én időmet. Tetszett nekem ez a gyorsasági, még háromszor is.
Bútor Róbert: „Alapvetően minden rendben volt. Az első kör tapogatózós volt, mert Pécs óta nem ültünk az autóban, és a hatvannal megtett tréningezés után ez a tempó borzasztónak tűnik. A második körben aztán sokat tudtunk javulni. Kicsit tényleg ki kell lépni a komfortzónánkból, amire azt hiszi az ember, hogy elég és kényelmes, az nagyon kevés. Rá kellett tennünk egy lapáttal, akkor már a korunkhoz képest egy elfogadható időt futottunk. A harmadik kör már jó volt, kicsit valamiért már kezdtem elfáradni és nem vállaltam annyit, de igazából nincs is miért sietni. Minden rendben van, az a cél, hogy karcmentesen, normálisan autózzunk, élvezzük. Ahol lehetett, igyekeztem a nézőknek autózni. Robi nagyon ügyes, szépen navigál, nagyon jó a ritmusa, megbízható, úgyhogy teljesen itinerből megyek, azért is, mert húsz éve mentem itt utoljára, talán a Saxoval.”
Ollé Sasa, Ollé Rebeka (Skoda Fabia R5):„Alapvetően jó volt eddig a verseny. Az első két gyorsot végig küzdöttük. Az elsőn a csúszós részen majdnem leestünk, a többit túlzottan elfinomkodtuk. A másodikon végig villogott az autóban a safety jelzés, ezért nem mertünk annyira menni. Nemrég robbant fel a motor az autóban, új van benne, nem akartunk kockáztatni. Sereghajtók vagyunk, de ezt elfogadjuk, a miénk egy 2015-ös autó, a mezőnyben pedig olyan is van, ami hét hónapos. Ezzel az autóval nagyon nagy élmény menni, nagyon jól elvagyunk vele Rebekával, élvezzük nagyon.”
Csomós Miklós, Papp Attila (Skoda Fabia R5 RS): „Azt is elértük, hogy majdnem tök utolsók vagyunk egy ORB versenyen, három szakaszból kettőn is defektet kaptunk. Nem a mi versenyünk, de megyünk, küzdünk tovább, hogy előrébb tudjuk jönni a bajnokságban. A kevesebb induló miatt és a power stage pontokért mindenképpen megéri maradni. Elég nehéz most így motivációt találni. Sajnálom, hogy így alakult. Az első defekt az én hibám volt, az egyik beton terelőelemnek mentünk neki, a másodikat nem tudom, hol kaptuk. A mai napból tanulnunk kell és tovább menni, a kilátogató nézők miatt is. Holnap az R5-ös autók mezőnyének végére felkapaszkodhatunk és a power stage-t megnyomjuk, aztán meglátjuk. Picit még barátkozunk az autóval, de ez a jövő, az Eb-n és a vb-n is ilyennel mennek a többiek, mindenképpen ezt kell megtanulnunk.”
Trencsényi Vince, Adorján Szabolcs (Skoda Fabia): „Az első gyorsasági még elég tanulós volt, de igazából az egész verseny az autóval való ismerkedésre van szánva. A következő gyorsra már húsz másodpercet sikerült javítanunk magunkhoz képest. Nagyon tetszik a gyorsasági szakasz, és ebben a tanulási fázisban külön jó, hogy háromszor teljesítettük. Az autót szerencsére sikerült karcmentesen lehoznunk, bízom benne, hogy holnap a nap végén ugyanezt tudom majd mondani!”
Fotó: SpeedLight Photo Agency/Murányi Gábor